#181: Grand Theft Tractor en Brain Reality

Over de verkoop van mobile gamemaker Zynga aan TakeTwo, en VR maar dan in je hersenen.

Toen Alexander Graham Bell de telefoon uitvond, zeiden al zijn maten hetzelfde: ‘Alexi, allemaal tof en wel, maar wij willen kunnen gamen met dat spel. Ze hebben er een dikke eeuw op moeten wachten, maar tegenwoordig is de smartphone het master race geworden. Jammer genoeg maken Bell en z’n makkers het niet meer mee. Met wat verbeeldingskracht hadden ze het zich indertijd wel kunnen voorstellen. Al kan dat tegenwoordig een pak makkelijker: we projecteren de toekomstbeelden gewoon in onze hersenen.

Deze week gaat het over Zynga. 'Die van FarmVille?'. Ja die van FarmVille. Maar ook die van miljarden scheppen met mobile games. TakeTwo, de uitgever achter Grand Theft Auto, wil nog meer miljarden, dus koopt het Zynga de grootste gamingdeal ooit.

Daarnaast vragen we ons af of we ooit computerbeelden rechtstreeks in ons brein zullen bekijken. Door onze hersenen te elektrocuteren bijvoorbeeld. Zoals je leest, er zijn nog wel wat uitdagingen aan zo'n ingebouwde VR-bril.

Te beluisteren via holografische optogenetica, en sowieso waar je anders podcasts scoort. Of hier:

e width="100%" height="300" scrolling="no" frameborder="no" allow="autoplay" src="https://w.soundcloud.com/player/?url=https%3A//api.soundcloud.com/tracks/1190863351%3Fsecret_token%3Ds-hnkte6VdX9O&color=%23ff5500&auto_play=false&hide_related=false&show_comments=true&show_user=true&show_reposts=false&show_teaser=true&visual=true">
 

Meer Computer Club?

In onze wekelijkse nieuwsbrief ‘Telex 📠’ krijg je (nog meer) nieuws samengevat, en een extra onderwerp waarop we inzoomen.

Vorige
Vorige

#182: Pennenvrienden en plakberichten

Volgende
Volgende

#180: Special - 22 x ‘22